vardagshäng

sådärja här sitter jag och väntar på att tiden ska gå så man kan sticka till jobbet och generera lite dineros. händer inte så mycket spektakulärt i min värld för tillfället. det gråa vädret och de något trista jobbtimmarna följs upp av och blir uthärdliga av lite vardagsmöjs med the crew. matlagning och film är alla tiders. fast igår blev det lite för mycket film och lite väl sent, så idag är jag ORÖRLIG!! myh. men idag ska jag köra min favvisrunda så det underlättar. och så är frugan världens lyckligaste för tillfället, så då blir jag också glad :)

absolut helg

kan inte förstå att helgen redan är över. kan inte förstå att jag ska jobba imorgon. men det har varit en helt ok helg må jag säga. i fredags var det grill och filmmöjs hemma hos Kim & Emelie. det var top noch. i lördags skulle vi spatsera till Ronneby för att kolla på the Winnercreek men vädret var ju inte särskilt optimalt så vi struntade i det. så vi gjorde the next best thing och åkte till åhus för en legendarisk förfest med tråkigt avslut. killarna hade fixat till ett riktigt ståhej så det var kul, men sen gick typ inte att få taxi till martin&martin, men väl där kommer ingen in och det pissar regn och det går inte inte att fixa taxi hem. när biffen fixades var stämningen på botten så det var bara att åka hem och sova. och idag har det varit mkt sänghäng och en timmes massage på ekohallen.

Yangtorp

Idag for vi på utflykt. Vi tog en dagstripp till Japan! Eller så gott som.. Långt inne i den djupa skånska skogen, mitt i ingenstans, utanför Önneköp har jag spanat in ett gigantiskt japanskt bygge. Yangtorp heter det och ska bli ett sorts restortställe, där man kan bo och få behandling japanese-style om man mår dåligt. Vi blev sjukt fascinerade och impade och rekomenderar att alla åker dit och tar en tur. Palatset började byggas 1997 och är inte på långa vägar färdigt, men de har iaf lyckats spatsera upp restaurangen, receptionen och templet. Vi var mest inne och smög i templet, men hade även äran att hälsa på Master Marcus! Här bjuder jag på ett par smakprov på stället. Besök hemsidan om ni är intresserade!

kärlek

jag älskar livet. jag har haft det så bra och så kul på sistone. översiktskarta: torsdags hade vi besök och tog ett glas vin som slutade i lite för många glas och utgång till hässle. hade så sjukt kul och spenderade kvällen med mkt fint folk. fredags var det grill med the crew och sen kasedans i öltältet. i lördags var det förutom middag på bar b ko med ena halvan av familjen även grill och fest hos johan. i söndags var det spatsering till lannet och bio som gällde. och idag var stranden och kiviks marknad. det har varit proppat med folk här dag in och natt ut, så nu ska det bli skönt att få lite kvalitetstid med min fru och kunna bre ut sig när man sover. peace love and love
och just det, VISA HÄNSYN!

Jobb

Nuförtiden har jag inte tid med så mycket annat äventyr än det jobbet har att bjuda på. Idag blev jag bestulen på 6 paket glassbåtar av två 6-åringar. Efter det blev bilen utsatt för ett till rånförsök av två maskerade äldre tonåringar. OHH JAG SKULLE KUNNA!! Som tur var hade jag låst bilen, så de fick inte med sig nåt byte. Fiii faaen vad chockad och förbannad jag var. Skakade hej vilt och var på vippen till tårar. Men jag överlevde. Och sen i mitt uppjagade tillstånd kom det förbi ett äckel som trodde att jag var hans slyna. OHH JAG SKULLE KUNNA!!
Övriga jobbdagar brukar mest innehålla puckade kunder som undrar ifall kakao är choklad och ifall det finns nån glass liknande den som de pekar på. Nää jag är inte bitter. Det finns många trevliga och roliga kunder också!
Men det är alltid det negativa som får mer plats och uppmärksamhet.

v.27

Denna veckan har det minst sagt varit hett så det luar. Det har varit ohyggligt att sitta i en glassbil utan AC. TD svalkade inte överhuvudtaget och som mest visade termometern på 39.7 grader inne i hytten. Gott. Men försäljningen har dock gått ganska bra, i onsdags blev jag rekordinnehavare med årets bästa försäljning. Gott. Utöver arbetandet och värmen har det varit mestadels toppen. Det som varit neggo är att jag har varit lite syyk och att min cykel som jag fick i födelsedagspresent blivit stulen. Förbannat. Men nu när min sambo äntligen har semester har vi kunnat frukostbuffa på Fantasi. Gott. Och så har vi grillat. Eller the Ben grillade och vi blev serverade. Jordgubbar och glass med fyrverkerier också. Gott!! Sen tog vi en svängom inom öltälten i fredags. Det var hyfsat tråkigt faktiskt. Alltid kul att stöta på folk från svunna tider, men det var inte mer än så. Inte ens kasedansen var mkt att hänga i julgranen.
I lördags hade vi det möjs med the Ben and the John här i lägisen innan vi spatserade till T-baren. Det var snuskigt varmt trots att alla fönster var öppna. Fresh. T-baren var skiiitkul iaf. Tiden gick alldeles för fort. Dock blev jag indragen i en väldans hetsk oenighet så kvällen slutade i ganska mycket ilska. Men jag hade riktigt kul ändå.
Igår var det till att gå upp tidigt och köra iväg och lasta hö. Själv. Jag är nu måttligt mör och benen och armarna börjar läka. Sen hängde vi på stranden, helt sjuuukt skönt. Men vart i hela friden har stranden tagit vägen? När jag var liten var den ju hur bred som helst, nu är det ju bara en liten remsa på 3 meter. Växhuseffekten alltså.. Energispara! Sen kom the Ben, the Bon, the John, the Jon och the Cal hit för att titta på VM-finalen. Vi beställde pizza och proppade i oss chips. Jag hade rätt, Spanien vann. Men matchen var lite tråkig, så jag och P satt mest och inspekterade ovädret. Fiii fan vad det blixtrade. Det var väldigt gemtyligt iaf, och nu måste vi röja här för här ser ut som krig.

Roskijö 2010

Bättre sent än aldrig heter det ju. I onsdags förra veckan spatserade jag och min syrsa Cecilia ner till Roskilde för att rocka loss. Pappa ville till Roskilde för att kolla på kungagravarna vid Roskildes domkyrka så han körde oss dit. Sjukt gött. Jag och Chili hade fixat bille på H&M Reboot Campingen vilket är camping 2.0. Tältet och sovsäckarna var redan framspatserade och det överraskades även med två gratis handdukar var inklusive diverse toalettartiklar som deo, duschtvål, tandkräm, kådisar osv. Tummen upp! På campingen fick vi även gratis frulle varje morgon, och det fanns en juicebar som gjorde flashiga smoothies och där man kunde titta på fotbolls-VM, en restaurang med ett intilliggande dansgolv som det pumpades musik på varje kväll, en hörna med TV-spel, fussball-spel, volleybollnät, kubb och andra spel jag inte vet vad heter, en style lounge med uppsatta speglar så man kunde fixa till sig med allt smink man nånsin kunde tänka sig som man fick ta med sig gratis från H&M, frisörstolar där man kunde klippa sig för under 200 spänn, fräscha toaletter och duschar som städades 2 ggr/dag, kylar med gratis läsk. Jag är fett nöjd. Och på lördagen när det blev pissvarmt kom de med en tralla med en maskin som fläktade vatten över campingen. Jag och Cilla antog flera utmaningar i fussball, TV-spel, kubb, volleyboll och armbrytning men förlorade många öl och nu är även Skåne danskt igen. Så ni vet det. Dessutom så gick personalen runt och städade så man faktiskt kunde ta ut sovsäcken och sova under bar himmel utan att ligga i snorpapper och kiss. Och  nån gång gick de runt och delade ut gratis vindruvor. Gott. Dessutom låg campingen bara trehundra meter från den oranga scenen, så det var bara att spatsera fram och tillbaka om man kände för det.
Det var så megafint väder hela tiden, så jääkla gött. De flesta konserter som vi tittade var toppen. Mina favoriter var lätt Kasabian, Muse och Gorillaz. Så kosmiskt bra. I botten ligger Them Crooked Vultures, lite av en besvikelse måste jag säga speciellt med tanke på det stjärnspäckade crewet, och Alice In Chains var inte heller så bra osm jag tänkt mig. Därimellan fick får Robyn, Paramore, Jack Johnson, Teddybears och Patti Smith klart godkänt med bravur. Jag hade sett jättemycket fram emot att se Paolo Nutini, men honom hade de tydligen slopat. Ledsen i ögat. Puh, jag har så mycket annat kul att berätta egentligen, men känner att jag vill ut i solen nu innan jobbet. Så orkar inte lägga upp bilder heller. Myyh.. Summan av kardemumman iaf: SKITPHEDT!!