Roskijö 2010

Bättre sent än aldrig heter det ju. I onsdags förra veckan spatserade jag och min syrsa Cecilia ner till Roskilde för att rocka loss. Pappa ville till Roskilde för att kolla på kungagravarna vid Roskildes domkyrka så han körde oss dit. Sjukt gött. Jag och Chili hade fixat bille på H&M Reboot Campingen vilket är camping 2.0. Tältet och sovsäckarna var redan framspatserade och det överraskades även med två gratis handdukar var inklusive diverse toalettartiklar som deo, duschtvål, tandkräm, kådisar osv. Tummen upp! På campingen fick vi även gratis frulle varje morgon, och det fanns en juicebar som gjorde flashiga smoothies och där man kunde titta på fotbolls-VM, en restaurang med ett intilliggande dansgolv som det pumpades musik på varje kväll, en hörna med TV-spel, fussball-spel, volleybollnät, kubb och andra spel jag inte vet vad heter, en style lounge med uppsatta speglar så man kunde fixa till sig med allt smink man nånsin kunde tänka sig som man fick ta med sig gratis från H&M, frisörstolar där man kunde klippa sig för under 200 spänn, fräscha toaletter och duschar som städades 2 ggr/dag, kylar med gratis läsk. Jag är fett nöjd. Och på lördagen när det blev pissvarmt kom de med en tralla med en maskin som fläktade vatten över campingen. Jag och Cilla antog flera utmaningar i fussball, TV-spel, kubb, volleyboll och armbrytning men förlorade många öl och nu är även Skåne danskt igen. Så ni vet det. Dessutom så gick personalen runt och städade så man faktiskt kunde ta ut sovsäcken och sova under bar himmel utan att ligga i snorpapper och kiss. Och  nån gång gick de runt och delade ut gratis vindruvor. Gott. Dessutom låg campingen bara trehundra meter från den oranga scenen, så det var bara att spatsera fram och tillbaka om man kände för det.
Det var så megafint väder hela tiden, så jääkla gött. De flesta konserter som vi tittade var toppen. Mina favoriter var lätt Kasabian, Muse och Gorillaz. Så kosmiskt bra. I botten ligger Them Crooked Vultures, lite av en besvikelse måste jag säga speciellt med tanke på det stjärnspäckade crewet, och Alice In Chains var inte heller så bra osm jag tänkt mig. Därimellan fick får Robyn, Paramore, Jack Johnson, Teddybears och Patti Smith klart godkänt med bravur. Jag hade sett jättemycket fram emot att se Paolo Nutini, men honom hade de tydligen slopat. Ledsen i ögat. Puh, jag har så mycket annat kul att berätta egentligen, men känner att jag vill ut i solen nu innan jobbet. Så orkar inte lägga upp bilder heller. Myyh.. Summan av kardemumman iaf: SKITPHEDT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0