veckoslut

heeej! det är full hålligång här som vanligt.
i fredags var det mest hest för hela slanten. hjälpte Lotta i stallet när hon skulle rida sin fina 4-åring Lasse. det är var la en riktigt snel hest för att vara fyra bast! sen kom veterinären och kollade till Sparvens ben som jag går och nojjar mig för hela tiden. förutom en liten mild inflammation i ena frambenet så var hon u.a. såå skönt! lite vila några dagar sen är vi good to go igen. på kvällen åkte jag och Mastah P till Flyinge Kungsgård för att kolla på hingstvisning. jag har fått en total dille på att betäcka Sparrow. det är i princip det enda jag kan tänka på för tillfället. kan knappt sova för tusan. och sitter och researchar hingstar så fort jag får tillfälle. hade velat betäcka henne med 4 hingstar på en och samma gång; Chin Top, Click and Cash, Vivaldi K och Stakkato Dream. meen det får ju dröja minst 2 år till den drömmen kan bli sann. med betoning på minst. det är väl själve fan att man inte kan både äta kakan och ha den kvar! men visst är det trevligt att drömma lite.
på lördag morgon var det dags för tenta. ganska sur får jag säga att jag är, hade jag svarat rätt på en fråga till hade jag fått VG. helvetes jävla chicken shit. sen åkte jag till Ängelholm för att möjsa med Lina och Chilla. det var verkligen så himla trevligt. för det mesta iaf. kan ju säga att den kvällen kommer gå till historien. ja ja ja på söndagen åkte vi iaf upp till Fiddes och Karins gård på hallandsåsen och promenixade en timme i det fina vädret.
nu är det full rulle med två nya kurser och ansökningar till masterprogram som gäller! behöver jag säga att jag längtar till sommaren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0