checkpoint

då ska jag återigen ta och summera. i fredags begav jag, pernilla och linnéa oss till Helsingcrona och diggade 90-talsmusik. jag hade såå roligt! kan det bli annat än lyckat när det är 90-tal? scatman och sing hallelujah går ju inte av för hackor om man säger så.. dessutom så hade jag och pernilla de knasigaste utstyrslarna vi kunde förmå oss att sätta ihop med våra Lund-garderober. det blev ju inte så 90-tals som vi tänkt, men vad gör man när man inte har tillgång till morsans lager? vi lyckades bli ganska fula ändå tycker jag.
under lördagen satt jag, pernilla och benne nertryckta i soffan hela dagen och löste korsord. pensionärvarning men ack så trevligt! se var det korvfest hemma hos johan. årets första grillning! så gott. trots protester från vissa håll bojkottades melodifestivalen (tack och lov) och vi körde charader istället. alltså, det är underskattat! traktor, det allt som behöver sägas haha!
och till den störtsa bedriften i mitt liv! (typ). jag fick 8.0 på IELTS! som jag har gått och väntat på resultatet och gud vad glatt överrraskad jag blev! 8.5 på listening, 8.5 på reading, 7.0 på writing och 8.0 på speaking, och så 8.0 som overall band score dårå. 9.0 är för övrigt max. nu kan jag väl säga att jag är ganska duktig på engelska :D
ikväll skulle jag egentligen ha träning, men eftersom min snela hest har gått och gjort sig illa så kan jag inte vara med denna gången heller. blir fett nojig eftersom hon inte visar när hon har ont. haltade ganska rejält i typ 10 minuter i söndags efter hoppningen, men nu visar hon inget trots att hon är svullen. jag officiellt en hönsmamma.
så istället har jag råpluggat, har ju trots allt två arbeten och en tenta som är due next week. och så har johan varit här och hållt mig sällskap under en välbehövlig paus. ganska skönt med paus, kanske ska låta den fortgå resten av kvällen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0