rookie

waddap, befinner mig i Stockholm nu dårå. förra veckan hände det inte så mycket. åkte en sväng till Malmö med Linnéa. och så var jag i Vittsjö och firade Louises student i fredags. sen bar det ju av till Stockholm på lördagsmöra!
I'm lovin it. på kvällen kom det hit några typer och vi smakade på lite vin och öl, sen försvann vi in till stan. chillade på nån bar på Sveavägen. küüül. på söndagen tog vi det mest lugnt och åkte ut till Palles morsa och fikade lite.
idag var det D-DAY! första dagen på sommarjobbet! gått och varit en nervös tönt hela helgen. drömde även att jag försov mig, vilket jag också typ gjorde. bara för att jag drömde att jag försov mig satte jag klockan exra tidigt. men bara för att jag hade extra mycket tid tyckte jag att jag hade all tid i världen. med en kvart kvar tills jag var tvungen att gå var jag fortfarande näck, hade inte strukit skjortan, och inte fixat varken fejjan eller håret. bra skit. stressade som tusan och lyckades naturligtvis smälta halva nya skjortan och glömde borsta håret. bra skit. men jag kirrade biffen. ja, sen tog ja ju då tunnelbanan till Kungsträdgården, stampade in på SEBs huvudkontor och blev hämtad av meinen chefen. ja, sen fick jag gå runt och hälsa på alla och så fick jag en tour runt den gigaaantiska byggnaden. alla avdelningar och korridorer är bara ett virrvarr i skallen på mig. jag kan hitta till Trading (där jag sitter), matsalen och till gymmet. de allra viktigaste enheterna liksom. första dagen gick ju naturligtvis mest åt åt att observera och smutta kaffe. jag dricker aldrig kaffe, men var tvungen att trycka i mig en kopp för jag var så satans trött på slutet av dagen alltså. ett uppdrag fick jag. fick springa iväg med ett avtal över stan som motparten skulle signera, och sen springa tillbaka igen. men jag är SÅÅ glad och nöjd. redan första dagen var sjukt intressant och lärorik, alla jag träffat har varit jättetrevliga och vänliga. och på onsdag är det drinkparty på terrassen på jobbet. och på torsdag är det sommarfest hemma hos Max i Täby. I am so excited.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0