nationaldagen

idag har jag varit iväg och tävlat i Malmö. det gick mycket bra får jag säga! det blev en andraplacering i 110 och ett förargligt pet i 120. ett sånt pet som man inte ens hör liksom. hon gick så bra, min lilla snuffsa. banorna gjorde mig jäkligt nervös då jag och gemene man tyckte att de var lite väl avancerade, man fick verkligen kämpa sig igenom. en massa relaterade avstånd där man ständigt fick välja antal språng, för nej nej, sätt inget avstånd som flyter. och placera gärna hindrena bredvid gravar och vatten. och helst en trekombination på ett konstigt böjt relaterat avstånd. lite såna grejer var det som gällde idag. men även om det var svårt så är det ju alltid kul med en utmaning! finns ju inget tråkigare än hoppa simpla skitbanor. så Sparrows fina prestation får verkligen 5 av 5 toasts! hade dock suttit fint med en vinst eller en tredjeplacering i 120 så man hade kunnat åka hem med blågult, dagen till ära!
tänka sig ändå, 6 rosetter av 8 möjliga denna våren. som sämst fjärdeplacering och som sämst 4 fel. inte dåligt för att inte ha tränat eller tävlat på två år.
på tävlingen träffade jag och Sparrow också på vår gamla bästa kompis Abigail! hon var såå fin! och Sparrow kände ju igen henne på dirren och gick och tittade och gnäggade efter henne. det skar lite i mitt hjärta.
efter tävlingen åkte jag och lämnade mitt barn i Trelleborg där hon ska stå över sommaren. världens mest irrationella känsla, men fan vad jobbigt det är. jag kommer ju se henne igen, hon är fortfarande min, hon kommer ha det bra, jag får hälsa på när jag vill. men ändå kan jag inte låta bli att gråta lite och känna mig deppig. kommer verkligen sakna att inte åka till stallet varje dag och se hennes söta och glada ögon. älskar verkligen mitt stall. typ det jag kommer sakna mest när jag flyttar faktiskt. en bitterljuv nationaldag med andra ord.
och just det; hjärta Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0