helgen

min första lediga dag (fredag) ägnade jag åt att pula i stallet mest hela dagen. veterinären var där och gjorde en besiktning, sen red jag ut med Maja. vi hade en galopptävling på en raksträcka, och det var skitkul! jag har ju alltid ridit själv, och är det nåt jag har saknat så är det nån att galopptävla med. det är så gött att bara sträcka ut och låta histarna springa! jäjä sen var det grill och fest hemma hos Fatet. det var helt ok. typ. ganska. kanske. jo. eller? jaja. sen har jag varit funkis på ponnytävlingarna i Stävie. hängde litta med Ebba och så. men alltså, hallå, ponnyföräldrar! vad är det för nåt jävla folkslag? det är mer de som rider än ungarna! står utanför banan och smackar ständigt, "mer ben", "sväng", "stilla hand", "klappa hästen", "visa det hindret", skriker fan när ungen river, och säger "rid varje hinder som om livet stod på spel" innan ungen ska in och hoppa. alltså va?! min mamm brukade bara säga "ta det som en träning". mäkta nöjd med att min morsa hade lite mer vett i skallen än de huliganerna som inte låter kidsen tänka lite själva. pfft!
nahepp om man skulle ta och gå ut och lägga sig i solen och förska reda ut alla tankar som far och flyger innanför pannbenet. försöka få lite rätsida på både sig själv och andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0