ya man

orkar inte lägga upp bilder nuförtiden. men det har hänt en del sedan sist, jag har till exempel unnat mig en blixtvisit till Irland. YA MAN! det var skiitkul att vara tillbaka i sitt home away from home. galet nostalgiskt. man hinner inte med så mycket på två dagar, men vi var ute och åt, tog en liten tur runt roscommon och var ute och kalasade äkta irish-style. japp, riktigt alkoholiserad blev jag. det är lätt hänt för en svensk flicka som är ute på puben med tre irländska grabbar. det funkar inte riktigt som i Sverige, på Irland köper man laget runt liksom. hela tiden. aja, jag hade sjukt roligt iaf, träffade på typ alla som jag kände. dock hade det varit roligt att träffa padraig också, men han var ju upptagen med hästarna. nästa gång kanske! och just det, hemresan var en upplevelse. försöka att flyga hem utan pass var en pärs utan dess like, men det redade ut sig. som det alltid gör!
efter hemkomsten har det inte hänt alls mycket. hängt i min lägenhet och packat ihop lite. jag har fått boende i london också, yippie!! jag är så taggad, jag vill dit nu nu NU! är så trött på att vara ledig. i onsdags spelade jag och mastahp in en ny musikvideo. självklart blev den grym!
igår var jag i kristianstad och uträttade lite grejer. och besökte farmors grav naturligtvis. jag hade plockat ihop en bukett blommor till henne. tänker på henne varje dag. hon är fortfarande så levande i minnet. kan verkligen se framför mig hennes ögon, hennes vita hår, hennes leende, höra hennes röst och henns egensinniga små harklingar, och kan känna henns kramar och lena händer, se hur hon öppnar dörren när man kom på besök och hur hon traskar fram i sin röda kappa och blåa basker. lilla farmor. har inte ett enda dåligt minne av henne, inte ett enda ont ord att säga. hon hade verkligen ett hjärta av guld. om jag blir det minsta som henne så är jag nöjd. älskar och saknar dig farmor!

Kommentarer
Postat av: Lotten

Fin beskrivning av fina Kirsten!

2011-08-20 @ 17:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0