japp. yes. aarå.

har så mycket att stå i så här års. brukar inte klaga när det är många bollar i luften, men jag kan ha tagit mig lite vatten över huvudet denna gången. men det reder ut sig som vanligt! det löser sig, det gör det alltid, det säger timbuktu. och jag litar på honom. har du någonsin varit med om att det inte löst sig? nä trodde inte det.
aja, förutom allt plugg, ansökningar och diverse livsadministrativa åtgärder så har jag iaf varit i Laholm i lördags. Lollos 90 års dag skulle firas på Gröna Hästen. det var la trevligt. fick se bildspel från när syskonskaran var unga, på gården och lantbruket och så. farmor var så vacker. och så berättades det om hur det var på den tiden naturligtvis, vilket var mycket lättare att ta till sig med bilder får jag ju säga. under kriget hyste de tydligen in judar på gården som var på flykt från kriget. myet intressant. för övrigt så är Lollo den mest härliga 90 åringen ever. man kan inte riktigt beskriva henne, utan man måste verkligen träffa henne. världens mest frispråkiga, skämtsammaste och självständiga 90-åring. var t.ex. alldeles själv på Sri Lanka i januari och liftade med några unga engelsmän. den enda preferensen hon hade var att de gillade rätt whiskeysort. under kvällen var det Lucas som var fotograf, så tyvärr blev det inte så många bra bilder, och de 35 bilder som faktiskt blev bra var på samma blombukett.
i söndags styrde jag kosan till Skyrup där jag var funktionär på de stora tävlingarna. RIKTIGT fina tävlingar. och då menar jag att de är i en klass för sig själv. så där sprang jag runt på banan och byggde hinder och krattade. det var faktiskt skojsigt! och så var där ju hingstvisning från det stall som har en av mina favvishingstar, men tji fick jag för Vivaldi var inte med :( ska bli kul att åka dit igen iaf.
.
idag har det varit snuskigt fint väder! skulle kunna gå runt och pula i stallet hela dagen om det hade funnits nåt att pula med. men nej, jag måste plugga. hela tiden. fast ikväll strök jag det från schemat och cyllade över till Linnéa för en attans mysig grillkväll. vi kan väl ha varit ett 15-tal som slöts upp och det var så möjs att bara sitta och gosa, prata, äta, skratta och dricka öl. det är livet på en pinne det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0