myyh myh

Seg idag ja. Jubbade i pissvädret fredag, lördag. Mother Nature har nog fått någon diagnos nyligen, jag menar det är ju inte rätt någonstans att vi i Skåne ska sitta helt blöta och huttra, medan befolkningen i Överkalix samma dag kan gassa i 27 grader celsius. Det är fel att jag ska behöva försöka övertyga en norrlänning att han gjorde rätt val att flytta till Skåne. Det ska vara en självklarhet. Jag menar i norrland varar vintern och kylan i en evighet, det tar ju en halv arbetsdag att åka till affären, och sommaren invaderas av miljontals äckliga mygg. Skåne har allt man kan önska sig. Eller iaf allt jag kan önska mig. Eller allt bra man kan begära att få utav Sverige. Sjukt lokalpatriotisk: check!
Igår for jag och Linnéa till Christian och Annika för att ha förkul. Det var det också. Och det var kul att ha kul till en början också. Vi träffade folk från stadens alla hörn som vi inte sett på många stunder. Till och med folk som vi sa att vi inte skulle vilja träffa. Överlag deltog jag i flertalet trevliga konversationer, men det var dock en som uteblev. På Hessle satt där en man som nyss blivit frånskild, och han såg så ensam ut. Jag tyckte så synd om honom. Han hade varit gift så länge att han glömt hur man tog kontakt med främmat, och skilsmässan slog till så nyligen att han inte hunnit lära sig på nytt. Han satt och försökte få ögonkontakt med ett par andra dudes, men de vägrade ge respons. Nu i efterhand tror jag det beror på att den frånskilde bar oerhört färgglada kläder och drack Xider cactus från ett vinglas. Men han kanske efter några glas gick och snackade med den andre ensamma gubben som var som den frånskilde, fast 10 år senare. Det är kul att lista ut folks livshistorier. Som mannen som var iväg på affärer i Paris och var sen att checka ut ur sitt hotellrum för att han skulle träffa sin "mistress" vid boulangeriet. Aja.
Betyget på gårdagen var dock nog bara G. Det är trist när en viss person inte kan ta hänsyn till att man bara vill vara ute och ha skoj, och gör kvällen okul istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0