ht 03 - vt 06

Jag älskar att sitta och reminisce. Minnen är ju den käraste och mest värdefulla ägodel jag besitter. Och särskilt gillar jag att le åt gymnasietiden, det var den absolut roligaste och care-free vardagen. I den åldern var man liksom inte medveten om sin egen ignorance, man trodde man innerst inne visste och kunde allt. Och inga krav whatsoever! Inte nämnvärda iaf. Det var tider det!
Jag minns när jag och Linnéa åkte till Österäng i spöregn för att kolla vilka klasser vi hamnat i, och jag var sjukt besse över att jag inte kände en kotte i min nya klass, och var avis över att Linnéa och Lotten hamnat i sammat klass. Och första dagen, när jag var ensammast i världen p.g.a. att jag aldrig tränat mina social skills, kom försent till uppropet i aulan, och fick en FETEutskällning av läraren för att jag tuggade tuggummi och alla skrattade åt mig. Jag grät på vägen hem och svor att jag aldrig skulle åka tillbaka, haha. Sen blev det andra bullar!
Som när vi vann kläd-strecket på insparken, och Adrian snittade sitt finger på en burk med hundmat. Mitt första minne av Johan, när han stolt visade upp sin Westlife-skiva för mig. Mina och Pernillas dagliga negerbollar efter maten. När Taipale satt på golvet bakom soffan och käkade en negerboll till lunch, för att han var för folkskygg för att äta i matsalen med oss andra. Alla gånger vi spelat neger-president och poker. "Bunten". När Taipale stoppade in 16 prillor i truten på en gång. När Annika och Fanny tjyvade snus av Joel, och de blev alldeles gröna och snubblade ut i buskarna för att spy. Alla gånger vi bar ut sofforna för att sola i det fina vädret. Snöbollskriget vi hade inomhus i vår lilla hörna. När jag cyklade på Adrians superflashiga cykel, som i samma veva blev stulen. När killarna "mös" och Oskars axel gjorde ett fint fett hål i väggen. När jag fick min första nya kompis, (KW). Alla värdelösa samhälls-lektioner med kortspel, nutids-frågor och hockeysnack. Alla gånger jag fick pryl av Adrian. När Önnemyr höll kvar mig efter spanskan och frågade "Sophia, varför hatar du mig?". När Erik improviserade ett helt tal på svenskan och fick VG. När Måns Zelmerlöw skulle låna Pernillas bil. Resan till London med Lars "Eckan" Eckerström. Resan till Paris. "Grrryjnet". När X inte kunde vara med på gympan för att han fastnat med ollonet i gylfen. Polsk uppvärmning och rysk promenad. När Albina kom tillbaka efter sommaren och var gift. När Kalle-P skrämde Pernilla som hade en obotlig hicka. Grupprummet i matte c där vi istället ägnade oss åt att läsa gamla årsböcker och turas om att gå till cafeterian. Vandringen till matsalen, där vi gick efter killarna så vi kunde checka out their assets. Charaderna. När jag råkade moona Kalle-P då jag skulle demonstrera vart jag ville ha Reinfeldts autograf. När hockeykillarna blev kallade till rektorn för att andra kände sig nedtryckta när de gick genom korridorerna. Tumultet som uppstod när jag deklarerade att det inte finns något som tjejer är bättre på än killar. Kundvagnsrallyt. Mysteriet på Greveholm i aulan. Julgranstävlingen. Buskapet att "Jesus älskar även kommunister" som stod på mitt hjärta på mitt skåp på alla hjärtans dag. När man tog bussen extra tidigt för att man ville hitta Guldägget. När jag kastade in Johan i buskarna för att vi inte skulle bli upptäckta av vårt target. 3:3. När jag och Pernilla skuggade två klasskompisars dejt. När vi väldigt odiskret gick fram och tillbaka bredvid volleyboll-planen för att kolla in pojkarna. Alla förfester hos Issa. Avslutningen i tvåan. Besvikelsen när det blev vacker grönsakslåda till mat. STUDENTEN! När jag råkade knocka Marcus till blod och fläskläpp när vi dansade på balen. När vi fuskade hej vilt på geografin och hälften av provsvaren hade ändrat namn på Pegmatit till Pompeij. När Jakey-boy vred min arm 480 grader en timme efter att jag fått gipset borttaget. Den eftertraktade röda filten. När Elin tvingade oss att delta i feministiskt självförsvar. Balladen om den kaxiga myran. När Zamzam lärde ut arabiska svordomar under fotografisk bild. De 324 brandlarmen. Fylletaxin till Härnestad. När jag blev muckad till gräl av ett resecentrum-gäng efter lussevakan i ettan.

Ett litet axplock. Don't you ever forget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0