hej och hå

Här går det undan. Förra veckan var, hur ska jag uttrycka det, fullspäckad. Men även om jag ömkar mig lite så är jag secretly delighted innerst inne, det är ju trots allt kul att alltid ha något att göra. Jobbat halva veckan och suttit 24/7 med ett PM halva. Och när jag satt där, inne på andra dagen, sittandes på min bak var jag tvungen att ställa mig lite oförstående till hur man orkar gå och vara arbetslös. Eloge till er liksom. Eller de som frivilligt fyller sin dag med "inget". Hur? Lite fascinerad är jag. Ungefär så som jag förhåller mig till troende; jag är så pass oförstående till hur det kan vara möjligt att jag till slut blir helt fascinerad. Men jag förkastar det inte, jag menar det leder ju till intressanta diskussioner. Oj, de där diskussionerna. Haha, det får mig att minnas gymnasiet! Man har ju varit mindre uppskattad i sina dagar.. Men på tal om att jag älskar diskussioner, det är ju även till mitt sällskaps fasa att jag alltid stannar vid debatt eller agenda när jag håller i fjärrisen. Ingenting kan få mig så uppjagad som partiledardebatter. Jag ska för tillfället inte yttra mig om ideologi hit och dit, utan mer spy galla över Mona Sahlin som person. Jag tycker visst att hon har fina idéer om att alla ska ha det bra, men måste hon vara så förbannat otrevlig?!? Avbryter i tid och otid, pratar som att alla andra vore dumma i huvudet, och till råga på allt så har hon fantamej ingen humor! Är det någon som någonsin sett henne ens le? Och här måste jag ju inflika att jag tycker att Maud Olofsson är en käck liten tanta. Hennes dialekt är liiite upplyftande och hon kan till och med slänga in ett skämt lite då och då, "förr kramade man mest träd. eller ja, kanske rökte dem". Låter inte kul såhär, men det var det. Eller förlåt, jag menar nog mest oväntat egentligen. Jaja, men nu när jag väl är igång kan jag ju ta och kommentera irritationen över Maria Wetterstrand också, som aldrig sluta skaka huvudet eller ticsa med ögonen när hon pratar. ...färdig! 
Meen lite nöje har jag ju också unnat mig. Grillidill hela helgen, och även en sväng till Haväng förgyllde det gråa. oss


Kommentarer
Postat av: Lotten

Älskar detta inlägget!!



"får mig att minnas gymnasiet! Man har ju varit mindre uppskattad i sina dagar.." W O R D !



sånt man får ta när man gillar att tycka mycket. så värt!

2010-05-11 @ 22:10:02
URL: http://lundalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0