ro

I veckan har jag spenderat lite tid hos min mammas mamma och mammas pappa. Jag kan inte uttrycka hur mycket jag älskar att vara där. Det är så idylliskt. Sparrow och Tage fick också följa med, så det har blivit en hel del gos med dem. Och så har jag slappat på stranden. Ätit god mat. Lyssnat när morfar klinkat på pianot, och jag har själv spelat några visor + lärt mig lite på Muses låt Sunburn. Inte för att den är svår men jag kan iaf skriva upp det på mitt CV. Nåt annat som jag btw kan skriva upp på mitt CV är att jag fick VG på Comparative Company Law också! Så in i tusan vad glad jag blev när jag fick reda på det, jag var så innerligt orolig att jag inte ens skulle få godkänt. Och så har jag busat med Puck, pratat och umgåtts med mina söta förfäder, ätit glass och läst lite i en ordinär bok för en gångs skull. Morfar håller också på att släktforska så han tog mig på en tur runt Kivik, Vitemälla och resten av bygden, så nu har jag också lärt mig ett och annat om mina gener. Det slog mig också att nåt så trivialt som att gå barfota är så sjukt rogivande. Och att lyssna på tystnaden. Jag älskar landet.
Kalvarna var väldigt nyfikna på de nya söta varelserna som beslagtagit deras gröna hage.
Havet var endast tempererat för fotdopp.
"Jag cyklar bara bort en sväng till Maggan!"
Det här är ett stopp på släktrundan. "Dalen" fick jag veta tillhörde morfars farmor och farfar en gång i tiden.
Morfar och min kusin Filippa passade också på att prova på ridkonsten. Morfar dammade gladeligen av sin helikopterhjälm och kände sig som hemma i pilot-rollen.
Titta vad jag kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0