årets bästa firande

Midsommar firades hemma i min hemtrakter, närmare bestämt hos AnnorZ. Alldeles ypperligt.
Väldans fint väder. Först var det en och annan nubbe som skulle slinka ner. Sen var det dags för de obligatoriska lekarna, som hade spetsats till lite. Först skulle man stapla läskbackar så högt man kunde (medan man stod på dem). Jag tror Pidde kom ända upp till taket, runt 25 backar. Jag hade så gärna provat, men jag hade klänning på mig så jag fick nöja mig som åskådare. Sen skulle vi göra klassikern då man ska stoppa pennan i flaskan, fast nu var det lastaren som var utrustad med pennan. Det var inte lätt, som bonnaflicka kände jag pressen på mig. Sen skulle det skjutas luftgevär. Jag lycakdes faktiskt spetsa petflaskan två av tre försök. Gott betyg. Sen var det fint chill i trägååårn, lite vid baren som hade spatserats fram. Grillningen var välkommen innan det var dags för riverside till max. Det hade även byggts en uppvärmd hemmagjord pool av halmbalar. Skitfet var den. Typ tre meter med ljusslingor i och allt. Fast in på småtimmarna var det ändå kallt så det sprangs stafett mellan bastun och poolen. Det var utmattande så det däckades ganska snabbt efter det. På golvet, så är förbannat mör.
Happ, det var sammandraget. Älska midsommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0