Ängsbo

Här har vi mitt paradis på jorden. Här har jag bara fina stunder. Många midsomrar och julaftnar, speciellt med julen 07 i åtanke. Och semesterdagar förstås. Och en klassresa i 0-2an dessutom. Haha jag minns att Anita (vår lärare) blev pissarg för att jag, Linnéa, Linda och Matilda sneakade in till mormor för att kolla på Skilda Världar. Och att jag blev ledsen för att mormor och morfar nyss hade fått begrava Puck. Och att jag var sjukt nöjd över att jag fått sova i sovsäcken bredvid Jeppe i puben haha! Sen minns jag hur Micke blev okontrollerbart exalterad när morfar flög iväg i sin helikopter. Och att vi traskade till Haväng och käkade hamburgare på baksidan. Och att Nadja inte hade så kul. Haha!
Andra roliga minnen som liten är när vi badade i Verkeån som rinner genom hagarna. Och när jag var framme och pillade på läsken som låg på kylning i ån, och när mormor sa till mig att låta bli för de skulle vi ha till fikan, plockade jag upp två läsk och smällde ihop dem så det flög glas och cola överallt. Haha, mitt temperament som liten alltså. Sen hade morfar fixat en golfbana där det nu är hagar. Bollen hamnade alltid i ån för min del. Och så minns jag när jag fick ett lamm av morfar som jag döpte till Johan, efter grannen som jag då var kär i. Annars är det bara fint att lyssna när morfar spelar pianot, när mormor bjuder på saft och bullar, läsa i sin favoritbok som liten, spatsera runt på ängarna, och mysa i lillstugan eller puben. Lillstugan är verkligen den sötaste boningen ever, men fick tyvärr inga bilder på den eftersom det var ett gäng ungdomar som bodde där då det var fullt på vandrarhemmet. Samma sak var det med torpet uppe i skogen.
Det här är då puben. Här är det fest för jämnan. Folk har bröllopsmottagningar och dylikt där. Det är en alldeles ypperlig lokal. Självaste puben med bar, öppen spis, scen och en massa sittplatser. Sen är där matsalen med plats för massor, och kök, toa, och två gästrum. Det är här jag brukar sova när jag hälsar på. En gång i tiden hade morfar ett litet café i puben. Det var på den tiden en öl och den största glassen kostade 10 kr. Jag minns att jag brukade hjälpa morfar med att ta betalt, det gillade jag. På menyn erbjöd morfar även en guidad flygtur över Österlen i hans helikopter. Han fullkomligen ääälskar att sprida vetskap.
Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0