what if

 
om jag var en färg skulle jag vara en mörk nyans av röd
om jag var ett nummer skulle jag vara en finurlig åtta
om jag var ett djur skulle jag vara en ståtlig voffe
om jag var en sång skulle jag vara Sam's Town av The Killers
om jag var ett klädesplagg skulle jag vara ett par jeans
om jag var en sko skulle jag stallsko med stålhätta
om jag var ett väder skulle jag vara ett högtryck runt Maj-Juni
om jag var en känd person har jag fått höra att jag skulle vara Donna i That 70's Show
om jag var mitt i en dröm skulle jag kunna flyga
om jag var en disney-prinsessa skulle jag vara Belle
om jag var en dryck skulle jag vara en Mojito
om jag var någon slags mat skulle jag vara carbonara
om jag var en årstid skulle jag vara övergången mellan vår och sommar
om jag var en blomma skulle jag vara liljekonvaljen
om jag var ett intrument skulle jag vara ett piano
om jag var en smak skulle jag vara smaken av en stark chilisås
om jag var en doft skulle jag vara doften av nyklippt gräs
om jag var en känsla skulle jag vara pirret i magen när man är riktigt excited
 

Den här lilla klurig listan har jag fått från Linnéa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0