Nära döden x 2

Japp idag var jag nära döden två gånger inom loppet av kanske 1 minut.
Idag är det ju frroktansvärt fint väder så jag var ju bara tvungen att trotsa snön och ta med mitt lilla sockergryn på en liten promenad. Laddad till tusen sprang vi iväg i skogen och byysade. Det tyckte vi var superkul. Så när vi hoppar och stojar får hon fnatt och bestämmer sig för att sikta en spark mot mig. Japp, mitt i mitt glädjerus ser jag två feta hovar som siktar mitt mellan ögonen på mig. Jag hann tänka nu är jag körd, men som tur är har människan en fin funktion som automatiskt skyddar kroppen genom att slänga upp armarna. (Kanske därför jag har brutit armarna 4 ggr?) Så jag fick en spark på handleden och landar på arslet, tur i oturen. Pittont gör det. Hoppas inget inte är brutet.
Jaja det var ju min första ljuset-i-tunneln-upplevelse. Sen när hon inser att hon sparkat grimskaftet ur handen på mig tar hon fart som bara den och kutar iväg. Jag ser henne i full fräs mot järnvägsspåren och då slår paniken läger i mig när jag hör det tjuta för att tåget är på väg. Fiiii faen. Där var jag inte nära döden, jag tror jag faktiskt dog en stund. Som tur är har jag en pålle som är hemmakär, så precis innan tåget susar förbi gör hon en U-sväng och springer hem till Tage. Puh.
Och när jag kommer fram står hon och ser så glad och söt ut. Jag kan ju inte vara arg på henne, så hon fick en puss på mulen istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0