sawasbee-kaa

gubben jag satt bredvid på planet sa att det skulle betyda hej på thailändska. så, hej på er! snabbt och unlimited access till internet på rummet gör att jag till och med kan blogga lite! inte fy skam. klockan här är nu cirkus halv fem på morgonen, så jag har inte lyckats vända på dygnet. dock sover de andra som aldrig förr. jag höll mig ändå uppe den största delen av natten prior to avresa för att jag skulle slagga på planet. lyckades? absolut inte. det var väl självke fanken! inte ens sömntabletter hjälpte. så när vi kom fram var jag istället helt jäkla knackered och somnade dirre. resan hit gick hyfsat bra. pappa var försenad som vanligt. tåget var försenat som vanligt. jag höll på att inte få flyga för att mitt pass går ut i februari och resar man till thailand måste det vara giltigt i minst 6 månader till. eh ok, info tack?! så nu vet NI det iaf. förutom att det var superdrygt att vara vaken när alla andra sov så fick jag sitta bredvid snubben som kunde allt om thailand och som var den som tog initiativet till att mäta Sverige lägsta punkt. äran är total! en parantes är att man först trodde att den låg nånstans i Sölvesborg, för att Kristianstads kommun hade lurat honom och sagt att vår stad endast låg i jämnhöjd med havet. snopet. efter ännu ett flyg till världens sötaste flygplats, taxi och färja var vi äntligen framme i Koh Chang. väldigt nice ställe som inte är så exploaterat ännu, och högsäsongen har ju inte kickat igång än så här är lugnt och skönt. hotellet är alldeles underbart! så otroligt fint. restaurangen ligger i dirre anknytning till stranden och havet. vädret här är bra, 35 grader på dagen och 25 på natten. liite för varmt och fuktigt för min smak, men ska fantamej inte klaga! skönt att slippa min superkalla lägenhet i Lund, minst sagt. nej, ska väl försöka sova en stund till så jag orkar hålla farten imorgon. och nej, jag har inte haft disciplin att skriva nåt på min uppsats. usch, hur ska det här gå?

Kommentarer
Postat av: Linnéa

låter sjukt dejligt! vääääääääärme! här hemma - tågkaos som aldrig förr + ännu mera snö. buhu.

2010-12-03 @ 08:51:22
URL: http://linneahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0