one night in bangkok

tur vi inte stannade längre för mer behöver man verkligen inte spendera där. jag har ändå besökt hyfsat många städer här i världen och alla är ju inte så top noch men har ändå sin lilla charm. inte Bangkok. får nog säga att jag bara tyckte det var skit rätt igenom. för det första är det så jäkla mycket avgaser att det ligger en konstant dimma över stan. trevligt. försökte hålla andan hela tiden vi var där, men det gick inte. för det andra: trafiken. det är ett kapitel för sig. så jäääkla mycket trafik! det är inte organiserat kaos heller, det är verkligen shit omg vad händer?! man åker typ 300 meter sen är det totalstopp i minst 2 minuter. helt ärligt så spenderade vi nog halva vår vakna tid ute i trafiken för att det tog sån tid. och så missade vi det kungliga palatset och den stora buddhan för att det går ju inte att planera något rent tidsmässigt. sen så står det ju femtioelva gatukök ihopträngda på gatorna också, inte på trottoaren. för det tredje: jag vill INTE åka i din taxi, jag vill INTE in i din affär, och JAG VILL INTE SE NÅN JÄVLA PING PONG SHOW!! nej men jo snälla visa mig vart jag och 6-åringen som jag håller i handen kan gå och titta på dina äckliga horor, snälla.. för det fjärde kan ingen någon engelska alls. för det femte är alla byggnader skitfula och supertråkiga (förutom templen). det enda som jag gillade med bangkok var vårt hotell. det hade allt jag kunde önska mig + trevlig personal som kunde engelska. shoppingen borde jag kanske också nämna. vi besökte två shoppingcenter, varav ett hade vanliga affärer som vi har här hemma men där var priserna som de är här också. det andra var ett sånt ställer som man ska pruta hela tiden. jag pallar inte det. inte heeela jäkla tiden! jag har inte den rätta karaktären för det. och det tar tid, och jag känner iaf inte att det är särskilt kul att shoppa då eftersom man bara går och förväntar sig att de ska lura en hela tiden. jag shoppade typ två ringar. men nu har jag iaf varit där och fått uppleva det, vilket är en vinst i sig. men det jag ville ha sagt var iaf: åk inte till bangkok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0