nu är det så här va

Jag ska ju erkänna att jag först inte var så exalterad över att åka till Thailand. Det var ungefär lika intressant som att åka till typ Österrike. Men jag är överbevisad faktiskt. Måste nog säga att Koh Chang är en av de bästa semesterställena jag varit på. Det är stor sannolikhet att jag gillar det extra mycket för att här inte är överdrivet mycket turister. Sådana ställen kan jag bara inte med. Men det jag gillar med detta stället är att det verkligen är autentiskt. Kommer man utanför hotellets område får man verkligen se hur thailändarna har det. Alltså, verkligen. Och det är alltid intressant att få se hur andra lever sin vardag, och på sina ställen är här väldigt fattigt. Men ta mig tusan, jag har aldrig sett en sur eller bitter thailändare. De är alltid glada och vänliga. Och ön är för övrigt väldigt vacker med stränderna och den täta grönskan. Utanför vårt balkong springer det till och med runt en massa apor och lever livet! Vädret så här års är alldeles ypperligt. Jag har nog vant mig vid den höga fuktigheten, för jag stormtrivs. Men det fläktar ju ganska bra här också. Fast mitt hår har inte vant sig, det är större än någonsin kan jag säga! Gigantiskt! Stränderna om kvällarna är supermysiga med restauranger som bokstavligt talat möblerar ända ut i havet och har maxad mysbelysning! Maten här är bra, men man kan inte förvänta sig att man ska få det lika bra som hemma. Det kommer ju sig ganska naturligt att thailändare kanske inte riktigt greppar hur man lagar europeiskt. De gör nog så gott de kan. Men en banana split är universiellt iaf! :) Skulle utan tvekan kunna återvända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0