chang

idau haur vi redet chang (=elefant)! jag var först lite skeptisk, hade ingen lust att se stackars avdankade satar fastkedjade och asandes på turister på en intetsägande slinga dag in och dag ut. men oj vad posititvt överraskad jag blev! efter en tur med tuktuk in ca 1,5 km i djungeln (största delen av koh chang består av djungel) så kom vi till ett litet ställe med 4 elefanter. de gick lösa och hade stora skjul att gömma sig under. de stod och mumsade på mat när vi kom och när en snubbe ropade på en av elefanterna kom den gåendes och fick sig en dusch i vattnet. jag bara puh, nu behöver jag inte få ont i hjärtat av att se dessa vilda djur tvingades till att göra en massa de inte vill. vi red in en bit i djungeln. jag och cilla som red på en av elefanterna blev lite stirriga när den bångstyrigt började backa in i buskaget och the master började tjoa på den. men den lille sötnosen tänkte inte följa order förrän han fått sin kokosnöt! sen kom vi fram till ett vattenhål där vi sadlade av och elefanterna fick fritt gå ner i vattnet och bada. och vi fick bada med dem! sitta och skrubba dem med en liten borste. det tyckte de var toppen. och som tack fick man en dusch i fejjan då och då. sen red vi tillbaka igen. sen har vi bara legat på playan och softat. mitt ansikte is on fajja!
deras elefant behövde ingen master, den bara lydde kommandon. höger och vänster osv. sjukt impad!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

gosigt! jag vill också!

2010-12-05 @ 22:37:30
URL: http://linneahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0