downside up

jag orkar inte vara deppig mer. tycker jag har gjort allt i min makt för att putta det åt sidan och vara mitt normal self istället. men det funkar bara för stunden. jag orkar inte med fler motgångar nu. även de små blir bautastora när man redan är nere. nån gång vänder det, det är hoppet. men jag har inte tålamod, jag vill ha glädje nu. äsch.
jag har iaf sysselsatt mig med Johnossi- och Band of Horseskonserter, shopping, humor med bl.a. Johan Glans, fest och umgänge, men eftersom min kamera bestämt sig för att inte fungera till fullo så har jag inga roliga bilder att spatsera med. myh.

Kommentarer
Postat av: Lina Svensson

Fina Fia:

"När du mist den du älskar, ska du veta

Att om du i det förflutna börjar leta

Och minns det som var fint och bra igår

Kan det hjälpa dig att läka dina sår.



Låt sorgen ta den tid den behöver

Innan du söker efter lyckoklöver

Det vackra kommer du att minnas

I dina tankar skall det alltid finnas



Tårarna strömmar nerför din kind

Låt dem falla, för sedan kommer varmare vind

Du har rätt att känna ilska och vanmakt

Rätt att sörja i din egen takt

Ingen annan ska bestämma, kära du

Om du ska gråta då eller nu



Bry dig inte om ifall någon dig vill klandra

En dag blir det deras tur att denna väg vandra

Så min vän-försök att förstå

Att du i din egen takt måste gå

Du ska veta-hur mycket du än sörjer o saknar

En morgon är det sol när du vaknar.."



I november ä det två år sedan min Farmor försvann och jag väntar fortfarande på att jag ska förstå det och på att det ska sluta göra ont. Det känns inte som om det kommer gå, men jag fick denna texten skickad till mig och jag vill tro att det är så det är. En dag, en dag kanske man kan sluta sakna förtvivlat och se det fina i de åren man fick... Att jag fick HA världens bästa Farmor och inte bara förlorat henne.



Jag tänker på dig och jag tror faktiskt att jag förstår.

2010-08-29 @ 23:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0