back to business

Det är full kareta med en gång! Kom hem sent onsdag och sen var det dags för föreläsning kl. 8 igår. Jag blev lite besse när jag kom hem och kollade schemat.. Det var alltså min första föreläsning. Jag ska erkänna att det tar lite tid att adopta till engelskan, men när man väl kommit in i det är det inga problemas. Fast jag är lite skraj inför vårt första PM som ska vara inlämnat nästa vecka. 1 vecka på sig att skriva ett PM på engelska, jisses! Jaja det ska väl gå an. Annars trivs jag med att ha bytt instution. För det första är inte människorna lika äckligt sliskiga som på EC, här skulle jag till och med kunna tänka mig att lära känna lite folk. För det andra ligger det i centrum så det tar max en kvart att traska dit och och jag kan sticka inom vilken affär jag än behagar på vägen hem. För det tredje är ju lokalerna väldigt mycket trevligare. Klart uppgradering från att komma från den sjabbiga källaren på EC till styrelserummet med flashiga antika tavlor och lampor högst uppe på Jurre.
Och snart är det dead line för att söka kurser till hösten. Är grymt vilsen. Och hur i hela friden kan man tillåta en studievägledare att ta semester i sök-tider?! Precis innan dead line? Hah? Haaaah?? Inte för att hon är mycket att hänga i påskriset, men ändå...
Dags att plöja lite böcker dårå. Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0