The first

I fredags var min första kväll och natt i mitt hem här i Lund. Känns fortfarande lite avlägset.
Jag tog och packade in extrasängen i min lille Nisse och styrde kosan mot södre breddgrader.
Väl framme var jag vrålhungrig efter att ha stressat hela dagen, och springer ner till Kryddan (som är kommunens fattigaste affär/pizzeria) för att inhandla mackor med tillbehör. Nahe och då får jag naturligtvis inte igång kylen. Nahe och då hittar jag ju inte mina bestick eller köksredskap heller. Typiskt.
Som tur är bor ju Linnéa och Karl bara ett handkast iväg från mig nuföriden och kom hit med osthyvel och en smaskig matlåda i högsta hugg på tio röda. Karlakarlen Karl fixade problemet på cirka 30 sekunder genom att koppla in kontakten till vitvaran. Haha, det kunde jag ju inte tänkt på ?
Kvällen bjöd sedan på att labba med olika sorters alkoholbaserade vätskor. Med skiftande kvalitet må jag säga, men ack lika uppskattat ändå. Mattis kom sedan över och vi allihopa spelade bridge, och jag och Linnéa dömde Karl och Mattis till 40 piskrapp genom att vinna över dom med 4000 poäng. True Story!
Jag gillade min första kväll i Lund.

Morgonen därpå kom Linnéa och hjälpte mig med att dona i mitt gryt. Så här duktig är hon på att måla lister!





Idag var dessutom min första dag i skolan! Det gick bra.
Den började dock med lite trevande. Hur ska jag gå dit? Hur lång tid tar det?
Så jag bestämde mig för att ta bussen. När jag kom till Botulfsplatsen kom jag på att jag visste ju inte vilken buss jag skulle ta. Efter att ha irrat runt och letat hittar jag till slut bussen som tar mig till IDEON.
Sen fick jag ju fråga receptionisten inne på skolan för att hitta till min sal, och då var jag tydligen i fel byggnad.
Till slut kom jag fram och jag blev uppropad. Vi är en blandad kompott på kursen; teknologer, ekonomer och jurister. Men alla verkar snälla iaf. :) Dessutom går jag samma kurs som sonen nere på 39:an, haha.
Vi fick också en introduktion till kursen, Immaterialrätt, och jag tycker det ska bli sjukt intressant och roligt!

Nu ska jag slänga mig på soffan med mitt husdjur Frans som enda sällskap!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

haha, vad snygg jag är.. kul att du hittade en lokal vän från gamla dar på din kurs. och att du tog bussen! haha. jag ringer imöra och kollar läget! pusspuss!

2009-09-01 @ 23:06:48
URL: http://linneahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0