Tjenixen

Häromdagen var vi nere på Österlen och firade mormors födelsedag. Vi åt smörgåstårta (som t.o.m jag åt!) och mormors smaskiga blåbärstårta. Har jag nämnt förut att jag älskar att vara hemma hos mormor och morfar? Där ska jag bo sen när jag blir gammal. Fa sho! Där är så fint, och så mkt barndomsminnen som ploppar upp. Som pianot där morfar hjälpte mig att klinka till "nu tändas tusen juleljus", luckan i golvet till källaren som jag tyckte var urhäftigt, mormors alla parfymer och smycken som var så kul att beundra, min favoritbok i bokhyllan där jag t.o.m kommer ihåg vilken saga och sida som var min favorit, fårhagen där vi spelade golf och badade i ån, cykelstigen som jag lärde mig att cykla på, skogen där vi var ute och red, gäststugan och sovloftet som var så mysigt, och puben där vi har firat jular och midsomrar. Det är fina grejer det.
   
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0