Girig

Varför är det såå passande att man är som girigast när man är som fattigast? Jag, Elin, Karin och Frida begav oss till A6 och IKEA efter skolan idag, och vart man än vrider huvudet hittar man nånting som man vill ha. Jag har iaf bestämt mig för två par skor, en fräsig jacka och en bäddsoffa som ska införskaffas snarast möjligt.
Just nu har jag också en väldigt stor vilja att vara musikalisk på nåt sätt. Det är så himla frustrerande när man inte kan uttrycka hur bra man tycker typ att en låt är. Jag kan varken sjunga, dansa eller spela ngt instrument. Att sitta och mima och mova huvudet fram och tillbaka i takt känns lite tafatt. Det är precis som när man tycker att nånting är så jäkla kul, men att skratta så mkt som det skulle behövas för att uttrycka det är inte fysiskt möjligt. Iaf inte för mig, för jag skrattar ju ljudlöst. Jag önskar såå att jag hade ett skratt som typ Lotten. Hon skrattar ända nerifrån tårna. Det är härligt det:)
För övrigt VILL jag gå på en bra konsert. Helst ikväll. Och att tentan ska vara över, att jag får flytta in och inreda min lägenhet imorgon, att det snart är sommar, jag vill ha midsommarfest hemma hos mormor och morfar (som för övrigt också antagligen kommer komma av stapeln), tågluffa genom Europa med Linnéa, och resa till Jamaica.
Men allt det där kan jag ju FETEGLÖMMA för tillfället. Kul.

sommar hos mormor&morfar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0