Tick tick boom

Jag är inne i en period nu när jag är väldigt lättirriterad. Igår kväll (söndag!) bjöds det tydligen på högljudd i vårt gemensamma kök som är granne med mitt rum. Jag blev suuuperförbannad. Efter att ha samlat mod gick jag in kl 22 och sa att ni får sänka musiken - det är faktiskt söndag. Klockan 23 gick jag tillbaka och sa att detta är ingen festlokal, utan att boende, och då blir jag utskrattad. Kl 00.30 ringade jag bannemej till Störningsjouren som kom hit och ställde saker och ting till rätta. Skrattar bäst som skrattar sist!! MOHAHA! Så nu får dom packen betala för Securitas och finstäda hela köket. Återigen: MOHAHA!!
Idag hade vi får första föreläsning på vår nya kurs. Det var väl hyfsat, fick en lite bättre inställning till det iaf. Men sen sitter jag nu och läser en bok om det och det börjar verkligen koka i huvudet på mig. Varför är det så nedrans synd om arbetstagare? Varför är dom någa jädra offer? Inte ens alkoholism leder till uppsägning. ÅH! Jag hade fan inte velat ha en alkis i mitt företag. Ursäkta min språkvård, men just nu är jag lite frustrerad. Irriterad. Eller irri - som Flykt-med-jordstampat-golv skulle säga.
Annars har det faktiskt varit väldigt mysigt idag. Snön har lagt sig här i Jönköping. Den är fin och det är härligt med den dämpande effekten snön har på ljud. Och ljusslingorna har kommit upp inne i stan. Och jag och Linda satt inne på Georges Coffee och mös med varm choklad när det trillade ner snöflingor utanför fönstret. Jag gillar det skarpt! Och det är bra att snön inte blir till slask så fort den når marken. Men det knarrar inte riktigt än. Istället halkar man rundor för att man inte har hunnit vänja sig vid det glatta underlaget. Jag börjar på allvar uppskatta vintern!


Tydligen har jag inte kamren i höst hugg på vintern, för detta var typ de enda bilder jag hade på snö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0