Fulländat

Denna hemmavistelsen har bara varit fyllt med gott.
Klippningen i torsdags var en av favoriterna denna helgen. Jag hade så himla trevligt och roligt under de två timmar det tog att klippa topparna:) Fredagen upplivades med lunch och en sväng på stan. Frekvällen hade fest på schemat. Jag och Marielle skulle ut och ta en drink (eller bara jag för Marielle skulle ju upp och skjuta lerduvor på lörmorgonen), men det slutade med att vi hakade på Joel & Co på deras förferre och drog sedan ut till Grand. Haha vi sprang fram till Linda i kön och istället för "Hej!" välkomnas man med "Jag är så full, jag har redan spytt". Bra jobbat! Vi hade roligt och tiden bara flög iväg. Klockan hann bli 5 på morgonen och då var det dags att ringa efter fylletaxin. Man är ju inte så ung längre, så jag pustade lite när jag undrade hur jag skulle orka med att gå ut nästa kväll också. Men det gick bra för nu var det min tur att vara fylletaxi, så jag fick bara umgås med mina flickor fram till midnatt. Båda kvällarna bjöd på många glada miner:) + annat spex.
     
 
Under lördagen var vi dessutom i Boggeboa (Bockeboda) och firade Sebastians 4-, och Sandras 30-årsdag. Jag, mamma, och Nils trodde att vi skulle vara ute och grilla korv så vi packade på oss en massa lager med sletna kläder, men när vi kommer dit var det dukat i torpet och folk hade på sig finkläder och kostym. Jag kände mig ganska malplacerad. Det blev iaf en utevistelse under tipsrundan, där mitt lag dessutom kom sist (med grov marginal). (jag tittade efter Bogge-monstret, men såg honom aldrig:)) Jag tyckte det var mkt gemytligt iaf!
Söndagen bestod av hästtävling i Hässleholm. Det var kallt, men jag offrar värme för att uppleva mitt förra liv för en liten stund. Jag träffade Poppe igen:) Tänker tillbaka på vårt 5½ år långa förhållande (dock 1 år på distans). Han var bara en bångstyrig skogsmulle när jag tog honom under mina vingar, nu är han en bångstyrig stjärna. Sånt värmer fint om hjärtat.
Sammanfattning: Jag har träffat alla nära och kära som jag längtar efter när jag befinner mig i Norrland. Ok, det finns några enstaka som inte är medräknade. Alltsåledes: Jag har haft en helt otroligt bra helg.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

haha, jag skrattade gott (rått) åt boggeboa-vistelsen..

2008-11-03 @ 07:47:36
URL: http://linneahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0